منو سریع
مطالب مرتبط

هر آنچه باید در مورد باتری Ah (آمپر ساعت) بدانید

دسته بندی ها
بدون دسته بندی
زمان مورد نیاز برای مطالعه
10 دقیقه

به دنبال یک راهنمای آسان و سریع برای درک آمپر ساعت باتری هستید؟ .مقایسه باتریهای مختلف و انتخاب باتری مناسب، حفظ باتری، تخمین زمان اجرا، و طراحی سیستمهایی که به باتریها متکی هستند، نیاز به دانستن یک یا دو چیز در مورد باتری ah دارد..


معنی آه باتری

آمپر ساعت چیست؟ .بنابراین، ابتدا آنها را به شما معرفی می کنیم.

ظرفیت باتری Ah چقدر است؟

این معیار به میزان شارژی که یک باتری می تواند ذخیره و تحویل دهد اشاره دارد.تاکید بر توانایی باتری در نگهداری و خروج انرژی الکتریکی، با آمپر ساعت یا آه اندازه گیری می شود..به عنوان مثال، رتبه باتری 10 Ah به این معنی است که باتری می تواند 1 آمپر برای 10 ساعت، 2 آمپر برای 5 ساعت و غیره را برای شما تامین کند..با معاملات سودآور ما در مورد باتری ها برنده شوید.در اینجا جدولی برای نشان دادن ظرفیت باتری ها با مواد شیمیایی مختلف وجود دارد.

اگر می خواهید در مورد کارایی باتری و انواع آن بیشتر بدانید، می توانید مقاله آشنایی با باتری های قابل شارژ را مطالعه کنید

 

رتبه باتری Ah چیست؟

رتبه بندی باتری Ah طیف وسیع تری از معیارها را در بر می گیرد که بر اساس آنها می توانید کارایی باتری را ارزیابی کنید.رتبه بندی باتری توسط شرکت سازنده ارائه شده است.این معیارها عبارتند از:.

  • رتبه بندی ظرفیت: باتری چقدر شارژ می تواند ذخیره و تحویل دهد
  • رتبه بندی ولتاژ: میانگین ولتاژ باتری در طول دوره استفاده معمولی خود
  • نوع شیمی: مانند جدول بالا، شیمی باتری را توضیح می دهد
  • میزان دشارژ و شارژ (رتبه C): نسبت به ظرفیت باتری با چه سرعتی می توان باتری را شارژ یا دشارژ کرد

  • عمر چرخه: تعداد شارژها و دشارژهایی که یک باتری می تواند قبل از اینکه ظرفیت آن به طور قابل توجهی کاهش یابد
  • محدوده دمای کارکرد: محدوده دمایی بهینه که باتری می تواند در آن به طور موثر کار کند
  • میزان تخلیه خودکار: وقتی باتری از آن استفاده نمیشود چقدر سریع شارژ خود را از دست میدهد
  • ابعاد و فاکتور فرم: اندازه فیزیکی، شکل و طراحی باتری

 

 

همه اینها با هم می توانند کارایی باتری را تعیین کنند.بنابراین، حالا بیایید به باتری آه برگردیم.منظور از باتری 5 Ah این است که از نظر تئوری می توانیم قبل از تخلیه باتری به مدت 60 دقیقه به طور مداوم 5 آمپر بکشیم..این در شرایط ایده آل است: دمای مطلوب، بدون لرزش و قدرت ثابت.

 

ما امیدواریم که تا این مرحله، درک آسانی از آمپر ساعت باتری داشته باشید، اما برای بررسی، Ah واحدی است که برای اندازه گیری ظرفیت باتری استفاده می شود..اما در چه زمینه هایی از Ah استفاده می شود؟? در تصویربرداری اشعه ایکس، تصویربرداری تشخیصی و پرتودرمانی، میلی آمپر ثانیه (mAs) واحد اندازه گیری است..این مقدار متناسب با کل انرژی اشعه ایکس تولید شده توسط یک لوله اشعه ایکس خاص در یک ولتاژ خاص است..به عنوان مثال، در یک سیستم باتری، برآورد صحیح انرژی ارائه شده نیاز به یکپارچه سازی توان تحویلی (محصول ولتاژ لحظه ای و جریان لحظه ای) در طول دوره تخلیه دارد تا به نمایش انرژی کمک کند..ولتاژ باتری در هنگام تخلیه در اکثر موارد تغییر می کند. .

باتری های سری در مقابل موازی

سری و موازی دو روش مختلف برای مونتاژ مداری هستند که با باتری کار می کنند.بیایید تفاوت بین این دو را ببینیم زیرا برای طراحی سیستم های قدرت ضروری است و همچنین در هنگام اتصال باتری ها به صورت سری و موازی چه اتفاقی می افتد..

تفاوت بین باتری 2Ah و 5Ah Ah چیست؟

باتری 2 Ah نسبت به باتری 5 Ah شارژ کمتری دارد زیرا ظرفیت بیشتری دارد..باتری 5 Ah می تواند دستگاهی طولانی تر از باتری 5 Ah را تغذیه کند.همچنین، 5 Ah ممکن است بزرگتر و سنگین تر باشد.

چرا رتبهبندیهای C طولانیتر به ساعتهای آمپر بیشتری نیاز دارند؟

شاید از خود بپرسید که چرا باتری وقتی طولانیتر کار میکند، به جای اینکه وقتی کوتاهتر کار میکند، قدرت بیشتری میدهد..طبیعی است که فرض کنیم باتری که 100 ساعت دوام می آورد نسبت به باتری که فقط 5 ساعت دوام می آورد آمپر ساعت کمتری تولید می کند..این به این دلیل است که باتری برای دوام نیاز به صرفه جویی در مصرف انرژی دارد.واقعیت این است که شارژ سریع باتری ها مقدار قابل توجهی گرما تولید می کند.کارایی باتری در اثر گرما آسیب می بیند.در نتیجه، وقتی باتری C-5 را به سرعت تخلیه می کنید، بخشی از توان بالقوه آن را صرفاً به دلیل داغ شدن باتری از دست می دهید..از سوی دیگر، باتری C-100 با سرعت بسیار کمتری تخلیه می شود و به طور قابل توجهی کارآمدتر خواهد بود..

ساعت میلی آمپر چیست؟

میلی آمپر ساعت اساساً واحد کوچکتری است که از آمپر ساعت به دست می آید.یک میلی آمپر ساعت (1 میلی آمپر ساعت) برابر است با یک هزارم آمپر ساعت (0).001 آه).این دستگاه بیشتر برای باتری های کوچکتر در دستگاه هایی مانند گوشی های هوشمند، دوربین های دیجیتال و سایر گجت ها استفاده می شود.

آیا آمپرهای AC و DC یکسان هستند؟

 

این اصطلاحات به انواع مختلف جریان الکتریکی اشاره دارد.AC مخفف جریان جایگزین و DC مخفف جریان مستقیم است.در AC جریان بار الکتریکی به طور منظم جهت معکوس می کند و قطبیت آن اغلب تغییر می کند.در DC، جریان تنها در یک جهت حرکت می کند و دارای یک قطبیت واحد است.بنابراین، آمپر ساعت برای هر دو جریان یکسان می ماند، جریان جریان و رفتار آن در هر یک متفاوت است..در مجموع، کلید بدست آوردن باتری که به شما در انجام کارهای روزمره کمک می کند این است که بدانید چند آمپر ساعت تامین می کند..


پرسشهای متداول ❓آیا باتری Ah با رتبهبندی بیشتر بهتر است؟ باتری Ah بیشتر، به طور متوسط، برای تولید جریان بیشتر بهتر است که به معنای توان بیشتر بر حسب وات است..باتری Ah چقدر دوام می آورد؟ ظرفیت باتری با آمپر ساعت (AH) اندازه گیری می شود.آمپر ساعت به عنوان تعداد ساعاتی که یک باتری با یک آمپر شارژ می شود تعریف می شود..

برچسب ها :
انتخاب پشتیبانی

با انتخاب یکی از گذینه ها با ما در ارتباط باشید

پیام به پشتیبانی
گفتگو آنلاین
تماس با ما پشتیبانی واتساپ کانال تلگرام ما روبیکا
خرید فوری
صبرکنید...
1
زمان تحویل :
مبلغ قابل پرداخت : 0
مشاوره فوری