منو سریع
مطالب مرتبط

مقاومت در برابر آب در ابزارهای برقی: به چه معناست؟

دسته بندی ها
بدون دسته بندی
زمان مورد نیاز برای مطالعه
10 دقیقه

اگر قصد خرید ابزار برقی را دارید، باید به مقاومت در برابر آب، مقاومت در برابر گرد و غبار، سختی مواد و سایر عوامل فیزیکی توجه کنید..داشتن ابزار برقی ضد آب، مقاومت و عمر طولانی آنها را تضمین می کند.در این مقاله به طور کامل توضیح می دهیم که ابزار برقی ضد آب چیست.همچنین به زودی در مورد ابزار دستی صحبت خواهیم کرد.هدف ما پاسخ به هر سوالی است که ممکن است در این زمینه داشته باشید.


Why Do We Need Water-resistant Tools?

مقاومت در برابر آب عامل مهمی در تضمین دوام ابزار برقی یا ابزار دستی شماست.موقعیت های زیادی در زندگی روزمره وجود دارد که ابزارها ممکن است با آب در تماس باشند، مانند روزهای بارانی، محیط های مرطوب، کارهای لوله کشی و غیره..آب خطرناک است و می تواند باعث خرابی یا اتصال کوتاه ابزارهای برقی شود.همچنین در مورد ابزارهای دستی باعث خوردگی یا زنگ زدگی می شود.

همه این خطرات مقاومت در برابر آب را به یک ویژگی مهم برای ابزارهای برقی، ابزارهای دستی یا هر تجهیزات دیگری تبدیل می کند که می توانید در کارهای DIY یا حرفه ای استفاده کنید..ابزارهای مقاوم در برابر آب ایمنی کاربران را فراهم می کنند و دوام بیشتری دارند.

منظور ما از ابزار مقاوم در برابر آب چیست؟

به عبارت ساده، ابزارهای مقاوم در برابر آب ابزارهای برقی و ابزارهای دستی هستند که به گونه ای طراحی شده اند که سطوح مختلف قرار گرفتن در معرض آب را تحمل کنند..ابزارهای ضد آب با ابزارهای ضد آب متفاوت هستند. اکنون اجازه دهید در مورد تاریخچه مقاومت در برابر آب در ابزارها صحبت کنیم و زمینه های بیشتری را به شما ارائه دهیم.قرار گرفتن انسان و ابزار مورد استفاده در برابر آب منجر به یک سری اختراعات در طراحی استانداردها و مکانیزم ابزارهای برقی شد..ساخت ابزار کاملا ضد آب به یک چالش مهندسی تبدیل شده است.کد IP محصول این چالش مهندسی بود.کد IP نتیجه این تلاش های مهندسی بود.کد IP درجهبندیهایی را نشان میدهد که چگونه تجهیزات و دستگاهها در برابر مواد جامد خارجی و همچنین آب مقاوم هستند.

ابزارهای برقی ضد آب چیست؟

اصطلاح \.این محصولات را می توان در زیر آب فرو برد و همچنان به درستی عمل می کند.برندهای زیادی در بازار وجود ندارند که ابزارهای برقی واقعا ضد آب بسازند.

به همه چیز در مورد ابزارهای برقی با بهترین کیفیت نگاه کنید.با این حال چند برند وجود دارند که در ساخت ابزارهایی که می توانند در محیط های زیر آب استفاده شوند تخصص دارند..این ابزارها به طور طبیعی بالاترین امتیاز IP را دارند.هر چه امتیاز IP بالاتر باشد، نفوذ مواد جامد خارجی و آب به داخل محفظه ابزار برقی سختتر است..مقاومت در برابر آب در ابزارها، ماشینها و تجهیزات مختلف را آببندی نیز میگویند.

ابزارهای دستی ضد آب چیست؟

ضد آب بودن برای ابزارهای دستی بر خلاف ابزارهای برقی کارکرد و معنای متفاوتی دارد.ابزارهای دستی، مانند ابزارهای برقی، قطعات الکتریکی در داخل خود ندارند که ممکن است آسیب ببینند و ابزار را منسوخ کنند..ابزارهای دستی از انواع مختلفی از فلز ساخته شده اند که ممکن است دچار خوردگی یا زنگ زدگی شوند.عنصر اصلی که در ضدآب ساختن این ابزارها ضروری است پوشش آنهاست.به همین دلیل، ابزارهای دستی مقاوم در برابر آب (ابزارهای دستی ضد آب) برای کارهایی که در محیط های مرطوب یا اطراف آب مانند لوله کشی انجام می شوند ایده آل هستند..

ابزار برقی خود را از آب محافظت کنید

مکان ایده آل برای نگهداری ابزار شما مخفیانه و به دور از احتمال خیس شدن آنهاست.اگر مجبورید ابزار خود را بیرون بگذارید، قرار دادن آنها روی یک سطح ضد آب، مانند برزنت، گزینه کوتاه مدت خوبی است..همچنین ایده خوبی است که در صورت امکان ابزارها را در جایی بالاتر ذخیره کنید تا آب بر روی برزنت به حداقل برسد..

You can easily work in the rain with a waterproof saw

رتبه حفاظت از IP چیست؟

رتبه حفاظت IP یک رتبه دو رقمی است که به محفظه یک عنصر مکانیکی یا الکتریکی اعمال می شود و به مشتریان نشان می دهد که مقاومت ابزار در برابر انواع نفوذهای ناخواسته مانند آب، گرد و غبار و غیره را نشان می دهد..استاندارد بینالمللی IEC 60529 برای استاندارد کردن رتبهبندی IP تجهیزات مختلف مانند تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی، دوربینها، سنسورها، ابزارها، تجهیزات صنعتی و ماشینآلات توسعه یافته است..

این استاندارد مشخصات عددی را برای طبقه بندی تجهیزات بر اساس سطح حفاظتی که مواد ظرف آن در برابر نفوذ مواد خارجی ارائه می دهد ارائه می دهد..با تخصیص کدهای عددی مختلف می توان به سرعت و به راحتی درجه حفاظت تجهیزات را شناسایی کرد.اولین عدد (عدد) رتبه IP به محافظت در برابر اجسام جامد خارجی و عدد دوم به محافظت در برابر آسیب آب اشاره دارد..

چگونه ابزار خود را از آسیب آب در امان نگه داریم؟

مکان ایده آل برای نگهداری ابزار شما در یک پوشش محافظ و به دور از احتمال خیس شدن آنها است.اگر باید ابزار خود را بیرون بگذارید، قرار دادن آنها در زیر یک سطح ضد آب، مانند برزنت، گزینه کوتاه مدت خوبی است..همچنین ایده خوبی است که در صورت امکان ابزارها را در جایی بالاتر ذخیره کنید تا آب بر روی برزنت پوشیده شده به حداقل برسد..

 

آیا مته های چکشی ضد آب هستند (یا هر نوع ابزار برقی دیگری برای این موضوع)؟

مته های چکشی یا هر نوع ابزار برقی دیگر معمولاً برای ضد آب طراحی نمی شوند.ابزارهای برقی برای استفاده در محیط های خشک ساخته شده اند.بعضی از شرکتهای تولید کننده ابزار برقی ابزارهای برقی مقاومتر در برابر آب میسازند، اما حتی آن شرکتها نیز ابزارهای خود را توصیه نمیکنند که در معرض آب قرار بگیرند..با این حال، در بخش بعدی، در مورد برخی از شرکتهای ابزار برقی صحبت خواهیم کرد که ابزارهای تخصصی را میسازند که میتوان از آنها در زیر آب استفاده کرد..

آیا می توانم از دریل شارژی در باران (یا زیر آب) استفاده کنم؟

مانند هر نوع ابزار دیگری، پاسخ به این سوال به رتبه IP ابزاری که دارید بستگی دارد.در بازار ابزارهای برقی، حتی مته های شارژی ضد آب نیز وجود دارد که برای سازندگان حرفه ای یا خدمه کشتی که به مته های الکتریکی قابل حمل برای عملیات در محیط های مرطوب یا زیر آب نیاز دارند ساخته شده است..مقاله مرتبط: در مورد سرعت چرخش RPM در ابزارهای برقی چه می دانید؟این ابزارهای برقی ضد آب می توانند در آب نمک، شیرین یا کلر حفاری عمیق کنند..مته ضد آب برای ساخت و تعمیر اسکله و بالابر قایق ایده آل است.از این ابزارها می توان در داخل و اطراف استخرها و آکواریوم ها برای نگهداری قایق و قایق بادبانی و نصب تجهیزات آبزی پروری و علمی در محیط های دریایی استفاده کرد..برخی تولید کنندگان نیز وجود دارند که شارژرهای باتری ابزار ضد آب تولید می کنند که می توانند با خیال راحت در خارج از منزل یا زیر آب استفاده شوند..این شارژرهای باتری معمولا دارای رتبه IP67 هستند.با توجه به این موضوع، باتری ها و ابزارهای برقی مقاوم در برابر آب در بازار وجود دارند که هرگز نباید مستقیماً در آنها غوطه ور شوند یا در معرض باران یا آب قرار گیرند..

چگونه ابزار برقی شارژی خود را در برابر آب مقاوم کنیم

اگر می دانید چگونه ابزار خود را باز کنید، می توانید به راحتی ابزار خود را ضد آب (مقاوم در برابر آب) کنید..تنها چیزی که شما نیاز دارید، پوشش منسجم است که موادی است که قطعات الکترونیکی را در برابر عوامل محیطی محافظت می کند.انواع مختلفی از پوشش های منسجم بر اساس نوع مواد مانند لاک وجود دارد.

.حداقل چند بار پوشش را اسپری کنید تا مطمئن شوید که هر سطحی که نیاز به محافظت دارد پوشش داده شده است.

Conclusion

اگرچه در بازار جهانی امروز، برندهایی وجود دارند که ابزارهای برقی مقاوم در برابر آب میسازند که میتوانند در برابر قرار گرفتن در معرض آب مقاومت کنند..با این حال، حتی این ابزار را هرگز نباید در آب فرو برد یا در معرض باران قرار داد.برخی از سازندگان همچنین شارژرهای باتری ابزار برقی ضد آب می سازند که ممکن است به طور ایمن در خارج یا زیر آب استفاده شوند.اگرچه، این تولید کنندگان استثنا هستند.


پرسشهای متداول ❓آیا میتوان از ابزارهای برقی ضد آب در باران استفاده کرد؟ ابزارهای برقی شما ممکن است به خوبی مهر و موم شده و ضدآب به نظر برسند، اما حتی یک قطره کوچک باران نیز میتواند آسیب فاجعهباری به تجهیزات و شخصی که در حال جابجایی است وارد کند. .آیا ابزارهای برقی مقاوم در برابر آب وجود دارد؟ اگرچه تجهیزات و باتری های خاصی در برابر آب مقاوم هستند، اما هرگز نباید آنها را در زیر باران غوطه ور یا بیرون گذاشت..آیا تفاوتی بین ضد آب و مقاوم در برابر آب وجود دارد؟ مقاوم در برابر آب به سطوح مختلف مقاومت در برابر قرار گرفتن در معرض آب، از ریزش عمودی قطرات آب تا غوطه ور شدن کامل در آب اشاره دارد..اصطلاح ضد آب معمولاً به ابزارها و تجهیزاتی اطلاق می شود که می توانند غوطه ور شدن کامل در زیر آب را تحمل کنند.آیا می توانید از مته شارژی در حالت ایستاده در آب استفاده کنید؟ هرگز از مته شارژی در حالت ایستاده در آب استفاده نکنید.همیشه دفترچه راهنمای ابزار خود را بررسی کنید.اکثر سازندگان ابزار این عمل را توصیه نمی کنند، حتی اگر ابزارهای آنها دارای سطحی از مقاومت در برابر آب باشد.استفاده از ابزارهای پنوماتیک در زیر آب خطری مشابه با استفاده از ابزارهای الکتریکی ندارد.اما باز هم باید با اطلاعاتی که سازنده ابزار در مورد مقاومت ابزارهای خود در برابر آب به شما می دهد بررسی کنید..آب شیرین به طور کلی در بیشتر موارد مشکلی ندارد.

برچسب ها :
انتخاب پشتیبانی

با انتخاب یکی از گذینه ها با ما در ارتباط باشید

پیام به پشتیبانی
گفتگو آنلاین
تماس با ما پشتیبانی واتساپ کانال تلگرام ما روبیکا
خرید فوری
صبرکنید...
1
زمان تحویل :
مبلغ قابل پرداخت : 0
مشاوره فوری