منو سریع
مطالب مرتبط

فشرده سازی، فشار دادن، تاثیرگذاری: نحوه استفاده از کمپرسور هوا

دسته بندی ها
بدون دسته بندی
زمان مورد نیاز برای مطالعه
10 دقیقه

ممکن است پیچیده به نظر برسد، اما اگر به دنبال دانستن نحوه استفاده از کمپرسور هوا هستید، باید به شما اطلاع دهیم که در واقع بسیار ساده است..شما فقط باید چند مرحله آسان را برای راه اندازی کمپرسور، کار با آن و سپس خاموش کردن آن در نظر داشته باشید، سپس ما نکاتی را برای حفظ کمپرسور در طولانی مدت به شما ارائه خواهیم کرد..آیا آمادگی دارید در استفاده از کمپرسورهای هوا متخصص باشید؟ .

نحوه استفاده از کمپرسور هوا

در 12 مرحله آسان، ما به شما خواهیم گفت که چگونه از کمپرسورهای هوا استفاده کنید.

مرحله 1.اول ایمنی: از تجهیزات مناسب استفاده کنید.

اولین چیزی که باید به خاطر بسپارید این است، بله درست حدس زدید، نکات ایمنی.یک جفت عینک پلی کربنات چشمان شما را ایمن نگه می دارد و یک جفت کفش یا چکمه از انگشتان پا در برابر هرگونه ابزار سنگینی که ممکن است روی آن بیفتد محافظت می کند..تجربه فروش سرسام آور با کمپرسور هوا عمده فروشی درجه یکاین تقریباً چیزی است که وقتی می خواهید بدانید چگونه از کمپرسور هوا استفاده کنید نیاز دارید.اما اگر میخواهید ایمنتر باشید، میتوانید از یک جفت گوشگیر استفاده کنید تا گوشهایتان از صداهای بلندی که ممکن است دستگاه تولید کند در امان باشد..اما اگر میخواهید در مصرف انرژی صرفهجویی کنید، میتوانید یک کمپرسور هوای بیصدا مانند RX-5013 رونیکس را انتخاب کنید که قدرت مورد نظر را به شما میدهد اما در عملکردی بیصدا..همچنین، مطمئن شوید که در یک منطقه تهویه شده با فضای کافی برای جریان هوای کمپرسور هوا کار می کنید..

گام 2.بررسی نشتی: آیا دستگاه ایمن است؟.

قبل از شروع به کار و آشنایی عمیق با نحوه کار با کمپرسورهای هوا، در صورت وجود هرگونه نشتی یا آسیب، آن را به طور کامل بررسی کنید..هیچ نقطه ای را روی شیلنگ ها، اتصالات و خود کمپرسور از دست ندهید.در صورت وجود، باید قبل از کار با دستگاه از آنها مراقبت کنید.

مرحله 3: اهمیت تعادل: موقعیت کمپرسور هوا

قبل از شروع به نحوه استفاده از کمپرسورهای هوا، یک نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید: موقعیت یابی.کمپرسور هوا باید بر روی یک سطح صاف و پایدار قرار گیرد و در این حالت از سطوح ناپایدار دور بماند..اگر دستگاه شما با سیم است، آن را به یک پریز متصل به زمین در همان نزدیکی متصل کنید.خروجی باید به زمین متصل شود زیرا اگر به طور اتفاقی در خروجی مشکلی ایجاد شود که باعث جرقه یا آتش سوزی شود، در امتداد دیوارها و داخل مبلمان پخش می شود..پریز غیر زمینی نیز خطر برق گرفتگی افراد را افزایش می دهد.اکنون بالاخره نکات ایمنی را به پایان رساندیم اما بازرسی هنوز تمام نشده است.

مرحله 4: سطح روغن را در صورت وجود بررسی کنید!

ممکن است کمپرسور شما بدون روغن باشد، اما اگر اینطور نیست، قبل از کار کردن باید روغن پمپ را بررسی کنید.از میله اندازه گیری استفاده کنید و بررسی کنید که آیا سطح روغن به حدود 2/3 سطح بالای چوب می رسد یا خیر.اگر اینطور نیست، مخزن باید پر شود.توجه: برای اطمینان از اینکه کمپرسور شما بدون روغن است یا با روغن کار می کند، دفترچه راهنما را بررسی کنید.اما صبر کنید! .

مرحله 5: شیر تخلیه را بررسی کنید

مرحله دیگر قبل از رسیدن به نقطه آگاهی از نحوه استفاده از کمپرسور هوا، بررسی شیر است.دریچه باید کاملا بسته باشد و اگر کمی باز است، می توانید آن را با یک آچار قابل تنظیم سفت کنید..شیر تخلیه معمولاً در پایین مخزن هوا قرار دارد.

مرحله 6: مخزن هوا را برای بلند شدن آماده کنید!

کلید برق را روی «روشن» قرار دهید و بگذارید کمپرسور یک دقیقه کار کند.گیج کمپرسور هوا را رعایت کنید و مطمئن شوید که وقتی فشار به ظرفیت رسید دستگاه خاموش می شود.

مرحله 7: PSI را روی جریان دلخواه تنظیم کنید

مرحله بعدی این است که ابزار خود را بررسی کنید تا ببینید چه مقدار فشار نیاز دارد.همچنین می توانید این اطلاعات را در ابزار یا دفترچه راهنما بیابید.سپس فشار را تا رسیدن به فشار هوای گفته شده برای یک ابزار خاص تنظیم کنید.

مرحله 8: شلنگ هوا را وصل کنید، به منبع برسید

شلنگ هوا را با اتصالات مورد نیاز و مهر و موم محکم به دریچه خروجی کمپرسور وصل کنید تا هوا به بیرون نشت نکند..می توانید از یک آچار قابل تنظیم برای قفل کردن شلنگ در جای خود استفاده کنید.سری Libra رونیکس طیف گسترده ای از آچارهای قابل تنظیم را ارائه می دهد که برای این کار مناسب هستند.شکل الف: RH-2402.در صورت نیاز، اگر مدل خاصی که با آن کار میکنید با آن سازگار است، باید انتهای رزوهدار شلنگ را با نوار PTFE بپیچید..

مرحله 9: ابزار مورد نظر را وصل کرده و دست به کار شوید

شما می توانید از کمپرسور هوا برای کارهای متعددی مانند باد کردن لاستیک ها، دمیدن زباله ها، کار با ابزارهای پنوماتیک و غیره استفاده کنید..اگر می خواهید ابزارهای پنوماتیک را کار کنید، آنها را با اتصالات سازگار به انتهای دیگر شلنگ هوا وصل کنید..اکنون بالاخره زمان کار با دستگاه و رفتن به مرحله بعدی آگاهی از نحوه استفاده از کمپرسور هوا فرا رسیده است..

مرحله 10: ابزار برقی را در حالی که هوا در مخزن است کار کنید

کلید برق مخزن را روشن کنید و آن را روشن کنید.سپس شاهد حرکت گیج فشار در سمت مخزن خواهید بود.هنگامی که سوزن از حرکت باز ایستاد، متوجه خواهید شد که هوای داخل به بالاترین فشار رسیده است.گیج را تماشا کنید تا مطمئن شوید به سطح مورد نظر شما می رسد.هنگامی که کمپرسور به آن سطح رسید، دستگاه آماده استفاده برای کاربردهای مختلفی است که قبلاً ذکر کردیم..توجه: مراقب باشید که اقدامات احتیاطی لازم را که در دفترچه راهنما نوشته شده است انجام دهید.

مرحله 11: کمپرسور را خاموش کنید تا فشار تخلیه شود

اکنون کار شما تمام شده است و می دانید که چگونه از کمپرسور هوا استفاده کنید.وقت آن است که آن را خاموش کنید و مراحل بعدی را که باید بردارید انجام دهید.پس از خاموش کردن کلید برق یا ماشه، باید با باز کردن شیر تخلیه یا فعال کردن شیر تخلیه فشار، فشار را در مخزن آزاد کنید..این باعث میشود مخزن در زمانی که از آن استفاده نمیشود، فشار را حفظ نکند.بعد از اینکه فشار را از مخزن خارج کردید، باید شلنگ هوا و سایر لوازم جانبی متصل به کمپرسور را جدا کنید..علاوه بر مراحلی که باید در فرآیند دانستن نحوه استفاده از کمپرسورهای هوا انجام دهید، برخی از وظایف تعمیر و نگهداری وجود دارد که باید به صورت دوره ای از آنها مراقبت کنید..

مرحله 12: کمپرسور را نگهداری کنید

مراقبت از هر ماشین آلات اساسی است.کمپرسور هوا نیز برای عملکرد بهتر به روغن تمیز نیاز دارد.برای تعویض آن میتوانید از آچار سوکت استفاده کنید، دوشاخهها را جدا کنید و با استفاده از قیف روغن کمپرسور جدید اضافه کنید..فیلتر هوای کمپرسور هوا نیز هر چند وقت یکبار باید تمیز شود تا عملکرد بهتری را برای شما به ارمغان بیاورد..همچنین باید رطوبت مخزن هوا را به طور مرتب تخلیه کنید تا کمپرسور خراب نشود و عمر طولانی تری داشته باشد..

نحوه استفاده از کمپرسور هوای سیمی در مقابل بی سیم

کل فرآیند استفاده از کمپرسور هوا به دو صورت سیمی و بی سیم تا حدودی یکسان است.تنها چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که اگر از کمپرسور هوای با سیم استفاده می کنید، مطمئن شوید که یک پریز برق در نزدیکی شما وجود دارد..و اگر کمپرسور بی سیم چیزی است که با آن کار می کنید، قبل از جلسه کاری مطمئن شوید که باتری کاملا شارژ شده و آماده کار است..امیدواریم این اطلاعات را با موفقیت به موارد ضروری که باید قبل از استفاده از کمپرسورهای هوا بدانید اضافه کرده باشید..همانطور که دیدید، این یک فرآیند نسبتا آسان است و شما می توانید همه چیز را به تنهایی انجام دهید.موفق باشید!سؤالات متداول:چگونه کمپرسور هوای خود را به درستی برای استفاده تنظیم و مونتاژ کنم؟برای انجام این کار، مراحل زیر را طی کنید:.

  • اول ایمنی: از تجهیزات مناسب استفاده کنید
  • گام 2.بررسی نشتی: آیا دستگاه ایمن است؟.
  • مرحله 3: اهمیت تعادل: موقعیت کمپرسور هوا
  • مرحله 4: سطح روغن را در صورت وجود بررسی کنید!
  • مرحله 5: شیر تخلیه را بررسی کنید
  • مرحله 6: مخزن هوا را برای بلند شدن آماده کنید!
  • مرحله 7: PSI را روی جریان دلخواه تنظیم کنید
  • مرحله 8: شلنگ هوا را وصل کنید، به منبع برسید
  • مرحله 9: ابزار مورد نظر را وصل کرده و دست به کار شوید
  • مرحله 10: ابزار برقی را در حالی که هوا در مخزن است کار کنید
  • مرحله 11: کمپرسور را خاموش کنید تا فشار تخلیه شود
  • مرحله 12: کمپرسور را نگهداری کنید

هنگام کار با کمپرسور هوا چه اقدامات احتیاطی ایمنی را باید رعایت کنم؟برای عملکرد ایمن کمپرسور هوا، این موارد را در نظر داشته باشید:

  • دفترچه راهنما را بخوانید
  • از تجهیزات حفاظت فردی استفاده کنید
  • تجهیزات را بازرسی کنید
  • تهویه مناسب
  • اتصالات امن
  • موقعیت یابی درست
  • تنظیم فشار
  • رها کردن فشار
  • درست خاموش کن
برچسب ها :
تماس ما
09144043696
ایمیل ما
info@palltools.com
آدرس ما
آذربایجان شرقی
فروشگاه اینترنتی ابزار پالادیوم

ابزار پالادیوم فروشگاهی اینترنتی برای خرید انواع وسایل و ابزارآلات صنعتی است ابزارپالادیوم با هدف ایجاد فروشگاه اینترنتی تخصصی ابزارآلات، تجربه سالیان طولانی حضور در بازار سنتی ابزار را هم اکنون با تیم فروش اینترنتی خود همراه کرده و می کوشد با همراهی مشتریان وفادار خود، مرجع پاسخگویی به نیاز متخصصان مشاغل، کاربران خانگی و شرکت ها در زمینه ابزارآلات باشد..

دسترسی سریع
مشترک شوید

در خبرنامه ما ثبت نام کنید

انتخاب پشتیبانی

با انتخاب یکی از گذینه ها با ما در ارتباط باشید

پیام به پشتیبانی
گفتگو آنلاین
تماس با ما پشتیبانی واتساپ کانال تلگرام ما روبیکا
خرید فوری
صبرکنید...
1
زمان تحویل :
مبلغ قابل پرداخت : 0
مشاوره فوری