منو سریع
مطالب مرتبط

برش چوب با آسیاب های زاویه ای: آیا امکان پذیر است؟

دسته بندی ها
بدون دسته بندی
زمان مورد نیاز برای مطالعه
10 دقیقه

یک آسیاب زاویه ای سنگین می تواند به راحتی فلز، بنایی و حتی بتن را برش دهد.اما آیا استفاده از این ابزارها برای برش چوب ایده خوبی است؟ .در این مقاله در مورد تمام دلایل آن صحبت خواهیم کرد.اولین نکته این است که هنگام کار با آسیاب های زاویه ای به طور کلی اقدامات احتیاطی زیادی باید رعایت شود..در مورد برش چوب با آسیاب های زاویه ای، اقدامات احتیاطی اضافی وجود دارد.قبل از اینکه آسیاب زاویه ای قابل اعتماد خود را بیرون بیاورید تا آن تکه چوب احتمالی را خرد کنید، تمام نکات و نکاتی را که در این مقاله مورد بحث قرار خواهند گرفت در نظر بگیرید..

استفاده از آسیاب های زاویه ای برای برش چوب: آری یا نه؟

بله پاسخ سریع و احمقانه است.با این حال، برای برش چوب، آسیاب های زاویه ای ایده آل نیستند.اول از همه، هرگز نباید چوب را با دیسک های برش زاویه دار معمولی برش دهید.بسیاری از متخصصان توصیه می کنند که از آسیاب زاویه ای برای چوب به طور کامل استفاده نکنید، به خصوص برای مبتدیان.

angle grinder in a wood workshop

اما اگر می خواهید این کار را انجام دهید، ابتدا باید بدانید که چگونه از آسیاب زاویه ای برای برش چوب استفاده کنید و از کدام تیغه ها (دیسک ها) استفاده کنید..در قسمت بعدی در مورد خطرات استفاده از آسیاب زاویه دار برای برش چوب صحبت خواهیم کرد.

هنگام برش چوب با چرخ زاویه ای (خطرات و نگرانی های ایمنی) باید به چه نکاتی توجه کنید

خطرات قابل توجهی در ارتباط با استفاده از آسیاب زاویه ای برای چوب بری وجود دارد، بنابراین درک آنچه که باید انتظار داشته باشید می تواند به شما کمک کند ایمن بمانید..دلیل این امر چیست؟ .جدای از مورد آشکار، خطر بالقوه دیگری نیز در ارتباط با استفاده از آسیاب های زاویه ای برای برش چوب وجود دارد..

به دلیل چگالی مواد، هنگام استفاده از ابزار قدرتی با سرعت بالا مانند آسیاب برای ایجاد برش روی یک قطعه فلز، یا حتی هنگام تلاش برای برش بتن با تیغه اره الماس، مقاومت بیشتری وجود دارد..اما در مورد چوب اینطور نیست.

هنگام استفاده از یک آسیاب زاویه ای برای برش چوب که یک ماده فوق العاده سبک وزن است، یک تغییر کوچک در وضعیت بدن، مانند خم کردن ساده مچ دست، ممکن است باعث شود چرخ به طور چشمگیری تغییر جهت دهد..

هنگامی که این اتفاق می افتد، زمان پاسخ شما ممکن است برای معکوس کردن تغییر تقریباً فوری کافی نباشد و ممکن است خود را با یک آسیاب خارج از کنترل در حال کار در 15000 RPM بیابید..بعلاوه، بیشتر آسیابها ترمز الکترونیکی ندارند و نمیتوانند چرخش را متوقف کنند، و من حدس میزنم که شما نمیخواهید در مسیر حرکت یک آسیاب خشمگین در فضا و زمان قرار بگیرید..

صدمات ناشی از استفاده نامناسب از آسیاب زاویه ای برای برش چوب

در مطالعه ای که توسط گروهی از جراحان دست در ژاپن بر اساس سوابق 15 بیمار تحت درمان جراحات زاویه آسیاب بین سال های 2017 تا 2018 انجام شد، ثابت شد که عدم آگاهی از ظرفیت دستگاه دلیل اصلی این آسیب ها بوده است..عدم اطلاع از خطرات احتمالی استفاده از چرخ زاویه ای برای برش چوب ممکن است منجر به آسیب غیرقابل درمان و دائمی شود..بنابراین، اگر در اینجا به این سوال برگردیم، آیا می توان از آسیاب های زاویه ای برای برش چوب نیز استفاده کرد؟ .اما این بدان معنا نیست که استفاده از چرخ زاویه ای برای برش چوب گزینه بهینه برای شرایط است..اگرچه چرخ زاویه ای برای پروژه های کوچک مفید است، قبل از استفاده از آن در یک پروژه بزرگ باید خوب فکر کنید.

نکات و ترفندهای ایمنی برای جلوگیری از اشتباهات

با این حال، در حالی که از آسیاب زاویه ای برای برش چوب استفاده می کنید، حداقل کاری که می توانید انجام دهید این است که همیشه از PPE مناسب استفاده کنید، مانند عینک ایمنی، محافظ گوش، و دستکش های مقاوم در برابر برش، که در هنگام کار با آسیاب حداقل مطلق هستند..

به خاطر داشته باشید که محافظ هرگز نباید برداشته شود مگر اینکه منبع تغذیه قطع شده باشد.هنگام برش هر ماده با آسیاب بدون محافظ، ممکن است در بیمارستان بستری شوید.• اولین اشتباهی که باید از آن اجتناب کرد، رانندگی خیلی سریع است.هنگام انجام کاری بالقوه مضر، طبیعی است که بخواهید هر چه زودتر آن را از بین ببرید.در این صورت، شما می توانید هزینه زیادی برای آن بپردازید.• یکی از مهمترین جنبه های برش چوب با آسیاب های زاویه ای این است که آهسته حرکت کنید و مراقب حرکات خود باشید..در نتیجه وقت خود را صرف کنید.اگر کار را عجله کنید، در خطر دریافت ضربه ای از آسیاب هستید که ممکن است منجر به آسیب جدی شود.• به خاطر داشته باشید که تقریباً باید به برش زاویه دار عادت کنید.تمایل شما به کاهش مستقیم خواهد بود، اما این خطر آسیب شما را افزایش می دهد.در عوض، سعی کنید هر برش را با یک شیب کوچک انجام دهید.زاویه عملکرد بهتری دارد و برش دقیقتری دارد زیرا این ابزار برای تراشیدن چوب به جای برش آن طراحی شده است.

چگونه از آسیاب زاویه ای برای برش چوب استفاده کنیم؟

باز هم باید اضافه کنیم که برش چوب با آسیاب های زاویه ای ایده خوبی نیست و به طور کلی بی خطر نیست..البته این امکان وجود دارد، اما توصیه می کنیم قبل از انجام این کار، بخش نگرانی های ایمنی را مطالعه کنید.هنگام استفاده از این ابزارها برای انجام این کار خاص، بیشتر ضروری است که از خود بپرسید \.ما قصد داریم برخی از نکاتی را که در بخش های دیگر در مورد ایمنی برش چوب با آسیاب های زاویه دار بیان کردیم، تکرار کنیم:• همیشه از نوع دیسک (تیغه) اختصاصی برای این کار استفاده کنید! .استفاده از آسیاب زاویه ای روی چوب بدون تیغه های تخصصی بسیار خطرناک است! .• همیشه از PPE مناسب (تجهیزات حفاظت شخصی) استفاده کنید که شامل عینک ایمنی یا محافظ صورت، محافظ شنوایی، دستکش، ماسک گرد و غبار، یا ماسک تنفسی است..• مطمئن شوید که محیطی که در آن کار می کنید ایمن و امن است.همیشه یک کپسول آتش نشانی در نزدیکی خود داشته باشید و مطمئن شوید که احتمال لغزش وجود ندارد.• هنگام برش چوب با آسیاب های زاویه دار از حالت و تکنیک مناسب استفاده کنید تا خطرات ناخواسته از جمله حرکت تیغه به سمت شما و آسیب رساندن به شما در صورت عقب افتادن ابزار به حداقل برسد..• بررسی ایمنی دیسک! .

اکنون که برخی از نکات ایمنی را که باید در مورد برش چوب با آسیاب های زاویه ای بدانیم، مرور کردیم، بیایید در مورد مراحل انجام این کار با جزئیات صحبت کنیم:مرحله 1: علامت گذاری برشدوبار اندازه گیری کنید. .درست؟ .آسیاب های زاویه ای ابزار بسیار دقیقی نیستند.برای جلوگیری از هرگونه اشتباه باید برش خود را روی چوب علامت بزنید.مرحله 2: محکم کردن چوبهمیشه چوب را محکم ببندید تا از حرکت چوب جلوگیری شود.این ضروری است.مرحله 3: تنظیم سرعتاگر آسیاب شما تنظیمات تنظیم سرعت دارد، می توانید سرعت را مطابق میل خود تنظیم کنید..مرحله 4: نصب تیغه چوب بریقبل از نصب تیغه، مطمئن شوید که آسیاب روشن نیست و از برق جدا شده است..تیغه را با استفاده از دستورالعمل هایی که به همراه آسیاب زاویه ای و دیسک ارائه می شود، نصب کنید.مرحله 5: تعیین موقعیتدستگاه چرخ زاویه ای را با هر دو دست نگه دارید.یک دست باید روی دسته اصلی و دست دیگر روی دسته جانبی باشد.خود را به گونه ای قرار دهید که بتوانید برای حداکثر کنترل، موضعی پایدار داشته باشید.مرحله 6: شروع به برش کنیداکنون که تمام این مراحل را گذرانده اید، می توانید شروع به برش چوب با آسیاب زاویه ای کنید..قبل از نزدیک شدن به قطعه کار، آسیاب را روشن کنید و اجازه دهید به سرعت کامل برسد.به آرامی تیغه چرخان را روی خط برش مشخص شده پایین بیاورید.

مرحله 7: کنترل برشهمیشه آسیاب را به طور پیوسته در امتداد خط برش حرکت دهید و سرعت ثابتی را حفظ کنید..نسبت به مواد و نحوه تعامل آن با آسیاب احساس کنید.برش دهید تا به انتهای خط برسید.مرحله 8: پایان عملیاتاکنون باید آسیاب را کاملا خاموش کنید.پس از آن، باید برش را بررسی کنید تا مطمئن شوید که صاف و دقیق است.مقاله مرتبط: بهترین آسیاب های زاویه ای برای برش فلز.

چه تیغه های آسیاب زاویه ای برای برش چوب بهترین هستند؟

اگر به دنبال بریدن چوبهای کوچک (مانند لبههای تریم) یا حک کردن بخشهایی از چوب هستید، آسیاب زاویهای هدف خود را دارد..با این حال، باید از یک دیسک برش چوب سه دندانه برای آسیاب های زاویه ای یا یک دیسک حکاکی روی چوب استفاده شود..

 

وقتی صحبت از استفاده از آسیاب زاویه ای برای برش چوب می شود، تیغه صحیح مورد نیاز است.بنابراین، بیایید به چند گزینه برای بهترین تیغه های برش چوب نگاه کنیم.

آیا می توانید از تیغه آسیاب زاویه دار معمولی برای برش چوب استفاده کنید؟

بیایید با این سوال شروع کنیم که آیا می توان از یک تیغه معمولی برای برش چوب استفاده کرد.این یک اشتباه رایج توسط کاربران مبتدی است و باید از آن اجتناب کنید.برش با تیغه معمولی از نظر فنی امکان پذیر است، اما به هیچ وجه ایمن نیست و به همین دلیل هرگز نباید چوب را با آسیاب های زاویه ای برش دهید..اگر مشکلی پیش بیاید، ممکن است آسیاب بلند شود و از روی میزی که روی آن کار میکنید پرواز کند.اگر با سرعت زیاد بچرخید ممکن است به شدت آسیب ببینید.به جای تلاش برای استفاده از یک تیغه معمولی، باید یکی از تیغههای چوب را برای آسیابهای زاویهای فهرست شده در زیر جستجو کنید تا به کاهش احتمال تصادف و حفظ ظاهر صاف و دقیق پروژه کمک کند..

چرخش با سرعت بالا ممکن است باعث آسیب جدی شود.به جای تلاش برای استفاده از تیغه استاندارد، به سراغ یکی از تیغه های چوب بری برای آسیاب های زاویه ای که در زیر ذکر شده است بروید تا ضمن حفظ زیبایی و زیبایی پروژه شما، خطر تصادف را کاهش دهید..دیسک حکاکی روی چوب را برای این ابزار انتخاب کنید که هم روی چوب نرم و هم بر روی چوب سخت کار می کند.دیسکی با استحکام لازم برای نجاری و همچنین فرم و طراحی مناسب برای انجام عملیات چوب بری به راحتی.مردم سالهاست که از تیغههای اره گرد با دستگاههای آسیاب زاویهای برای نجاری استفاده میکنند که خطرناک است! .

دیسک آسیاب زاویه ای توصیه شده برای برش چوب

• دیسک حکاکی روی چوب GRAFF SPEEDCUTTER 4 1/2 برای آسیاب زاویه ای اگر می خواهید چوب را با آسیاب های زاویه ای برش دهید، این یکی از پرطرفدارترین تیغه های موجود در بازار است..از این تیغه ها می توان برای برش چوب، کفپوش چند لایه، پارکت (چوب سخت)، گچ تخته، پلاستیک و شاید حتی بتن هوادهی استفاده کرد..دیسک نجاری GRAFF Speed-Cutter تنها دارای سه دندانه است که به آسیاب زاویه ای اجازه می دهد تا سطح قابل قبولی از مقاومت شعاعی را با سرعت چرخش سریع به دست آورد..

آسیاب زاویه ای توصیه شده برای برش چوب

• آسیاب زاویه ای کوچک رونیکس 3210 مشتریان ما این ابزار برقی را به دلیل موتور قوی 2400 وات، سرعت بدون بار 8000 دور در دقیقه، قطر چرخ 180 میلی متر و ویژگی های ارگونومیک آن دوست دارند..برای روشن کردن آن کافی است آن را وصل کنید و دکمه ضد گرد و غبار را فشار دهید.به دلیل مکانیزم خنک کننده جریان هوا، ساعات طولانی کار برای 3210 مشکلی ایجاد نخواهد کرد..دسته جانبی ضد لرزش سه حالته، دسته اصلی چرخان، گارد دیسک تعویض سریع و سیستم پین قفل از جمله ویژگی های این دستگاه است..• موتور 2400 واتی سنگین حرفه ای که کارایی بالا را امکان پذیر می کند• دسته جانبی ارگونومیک ضد شوک 3 موقعیت، لرزش را به حداقل می رساند و خستگی در طول کار طولانی مدت را کاهش می دهد• دسته اصلی چرخشی که کار را در زوایای مختلف تسریع می کند و راحتی و کنترل کاربر را بهبود می بخشد. .

• تعویض سریع گارد دیسک که به کاربر اجازه می دهد گارد را در موقعیت های کاری مختلف قرار دهد• مکانیسم تعویض آسان و سریع برس کربنی• سیستم پین قفلی جدید برای تعویض آسان و سریع دیسک و مکانیزم ایمنی • کلید ضد گرد و غبار که نفوذ گرد و غبار را کاهش می دهد. .

آیا استفاده از آسیاب زاویه ای برای برش چوب موثر است؟

استفاده از چرخ زاویه ای برای برش چوب چندین خطر ایمنی آشکار را به همراه دارد.با این حال، اگر اقدامات احتیاطی مناسب را انجام دهید، از دیسک برش سه دندانه مناسب استفاده کنید، و فقط باید چند گوشه را از اینجا و آنجا کوتاه کنید، آسیاب زاویه ای یک جایگزین عملی است..

کنده کاری، سنباده کاری و شکل دهی همگی عملیاتی هستند که آسیاب های زاویه دار در آنها برتری دارند.می توانید مواد چوبی را با یک دیسک حکاکی روی چوب که به آسیاب زاویه ای خود متصل است شکل دهید.همانطور که می بینید، بحث در مورد اینکه آیا باید از آسیاب های زاویه ای برای برش چوب استفاده شود یا نه، ساده نیست..دلیل این امر این است که این ابزار ممکن است برای اکثر محصولات چوبی بسیار قوی باشد و خطر آسیب ناشی از واکنش را افزایش دهد.با این حال، در مورد برش چوب با آسیاب گزینه هایی دارید، زیرا می توانید به سادگی دیسک را با یک دیسک سه دندانه برای پروژه های کوچک جایگزین کنید..

استفاده از آسیاب زاویهای برای کندهکاری، شکلدهی و سنبادهکاری میتواند مزایایی داشته باشد، اما کنترل این ابزارها سخت است و شما همیشه باید کاملاً متمرکز باشید و از محدودیتهای آسیاب در مقایسه با سایر ابزارها آگاه باشید..هنگامی که سعی میکنید برشهای چوبی دقیق یا تختههای چوبی را ایجاد کنید، اگر به یک اره مدور، اره رومیزی یا حتی یک اره چرخدار دسترسی دارید، بهتر است آن مسیر را دنبال کنید..استفاده از چرخ زاویه ای روی چوب اصلا دقیق نیست و کنترل این ابزارها سخت است.

❓آیا می توانید از آسیاب زاویه ای برای برش چوب استفاده کنید؟از نظر فنی بله، اما همیشه باید از تیغه های اختصاصی برای برش چوب استفاده کنید..حتی در این صورت، خطرناک است! .برش چوب با آسیاب زاویه ای باید آخرین تلاش در نظر گرفته شود که فقط در صورتی باید از آن استفاده کرد که گزینه دیگری ندارید..

برچسب ها :
انتخاب پشتیبانی

با انتخاب یکی از گذینه ها با ما در ارتباط باشید

پیام به پشتیبانی
گفتگو آنلاین
تماس با ما پشتیبانی واتساپ کانال تلگرام ما روبیکا
خرید فوری
صبرکنید...
1
زمان تحویل :
مبلغ قابل پرداخت : 0
مشاوره فوری